Daphna Boneh - Jan 15 2023
איך אני בוחרת פריטים לחנות
מתוך התצוגה של HKliving בתערוכה לפני כמה שנים
בעוד כמה ימים אני נוסעת לפריז לאחת מתערוכות העיצוב הגדולות בעולם.
בתערוכה מציגים יצרנים של כל תחומי הריהוט והלבשת הבית המגיעים מרחבי העולם.
יציאה לתערוכה כזאת (מעבר לפאן של נסיעה לחו"ל ועוד לפריז המדהימה) היא במובנים רבים האסנס של העסק שלי. הדבר שלשמו הקמתי את העסק.
אז איך באמת בוחרים פריטים לחנות? החלטתי לשתף איך זה עובד אצלי:
1. בחירה אינטואיטיבית
ממש ככה, בוחרת את מה שהלב שלי נמשך אליו. מה שיפה בעיני. מה שגורם לי להתרגשות. אני אשכרה מרגישה את זה בלב ולעיתים זה כ"כ חזק שאני חושבת על זה בלילה (ממש התאהבות). וכמו בהתאהבות, לעיתים זה מטשטש את שיקול הדעת עד כדי בחירת מוצר שלא עומד בשאר הקריטריונים.
2. ענין ומקוריות
טקסטורה מעניינת או צבעוניות מיוחדת, חומריות מסויימת או שימוש מפתיע בחומר. כמו למשל תמונות התבליט שאנחנו מוכרים אצלנו כבר תקופה או כלי הטרה-קוטה שניתן לראות לאחרונה בהרבה מאוד וריאציות.
אלוהי הדיטיילז
3. דיטיילז
הפרטים הקטנים שעושים את ההבדל. דיטיילז טובים יכולים להרוג אותי (בקטע טוב). כי בעולם שיש כבר הכל מהכל ואף אחד לא המציא כלום, כל מה שנותר הוא לתת לפריט אינטרפטציה אישית או עדכנית. והדיטייל הוא הדרך ששובה לי את הלב פעם אחר פעם. זה יכול להיות פונפון שמתחבר לשטיח, או פס חיבור בכלי קרמיקה שבמקום להיות מוצנע הוא מובלט. או קוי חירוץ עדין על גבי קערה שהופכים אותה מרגילה ליפהפיה וכל-כך ייחודית.
הדיטיילז משפיעים מאוד על האופי הייחודי של הפריט וגם לא פעם דרכו של המעצב להכניס הומור וקריצה. פריטים עם דיטיילז טובים ישר מעוררים תחושת כיף אדירה.
קילומטרים אינסופיים של הליכה בתערוכה
מוודאת שלמוצר יש אבא ואמא
4. איכות המוצר
אם יש דבר שמדיר שינה מעיני, זה הפרמטר הזה. אני רואה חשיבות יתרה בהצעת מוצרים שהם באיכות טובה והלקוח יוכל להנות מהם שנים רבות. כולנו יודעים שעם צריכת שפע וחיפוש אינוספי אחר מחיר זול, איכות הייצור שילמה מחיר כבד. היצרנים נדרשים להוזיל עלויות וזה בא לא פעם על חשבון האיכות.
אני מקפידה לבדוק את המוצר למיטב הבנתי וידיעתי (הרקע שלי ברסטורציה של רהיטי וינטג' בהחלט מועיל). וכשאני יוצרת קשר עם ספק חדש, אני מקפידה לברר איתו את מדיניות האחריות שלו למוצרים. כדי שאני שמהווה ציר בין היצרן ללקוח הסופי, אוכל לישון בשקט ואדע שלמוצרים שאני מייבאת יש אבא ואמא.
ככה נראה המפגש הראשון שלי עם מותג הטקסטיל הצרפתי Le Monde Sauvage
5. ערך ותמורה
מחיר הוא עניין יחסי ותפיסתי. מה שנראה לאחד יקר יראה לאחר זול ולהיפך. כמי שמחשיבה את עצמה צרכנית נבונה, חשוב לי להביא פריטים ששווים בעיני את עלותם. בנוסף, אני משתדלת להיות אלטרנטיבת ביניים ביחס למחירים הנהוגים בשוק הישראלי.
הפריטים שאני מביאה הם לא מאוד זולים ביחס לשוק הישראלי ובזכות זה אני יכולה להציע מוצרים ייחודים ומקוריים וגם להקפיד על האיכות. אבל עדיין חשוב לי שיתאימו לקהל גדול שיוכל להנות מעיצוב איכותי ומוקפד ולכן אני תוחמת את טווח המחירים.
לסיכום מה היה לנו:
בחירה של הלב, ענין מקוריות , דיטיילז, איכות יצור ותמורה הם חמשת הפרמטרים העיקריים שמובילים אותי בבחירת המוצרים לקולקציה. כדי שמוצר יכנס לסל הדמיוני שלי (ומשם למכולה ומשם לחנות) צריך שיהיה בו תמהיל של כל הפרמטרים.
עכשיו דמיינו לעצמכם מתחם תערוכות עעעענק (כמו גני התערוכה שלנו רק פי מאה) מחולק ל-13 ביתנים ענקיים ובו 2500 מציגים. ואני מסתובבת בתוך המבחר האינסופי האלה ובוררת את המוצרים לפי הפרמטרים שהזכרתי כאן.
בעצם למה שתדמיינו? בא לכם להצטרף אלי וירטואלית לתערוכה? עקבו אחרי בסטורי, שם אעלה תכנים בלייב מהתערוכה.
לסיכום מה היה לנו: בחירה של הלב, ענין מקוריות , דיטיילז, איכות יצור ותמורה הם חמשת הפרמטרים העיקריים שמובילים אותי בבחירת המוצרים לקולקציה. כדי שמוצר יכנס לסל הדמיוני שלי (ומשם למכולה ומשם לחנות) צריך שיהיה בו תמהיל של כל הפרמטרים. עכשיו דמיינו לעצמכם מתחם תערוכות עעעענק (כמו גני התערוכה שלנו רק פי מאה) מחולק ל-13 ביתנים ענקיים ובו 2500 מציגים. ואני מסתובבת בתוך המבחר האינסופי האלה ובוררת את המוצרים לפי הפרמטרים שהזכרתי כאן. בעצם למה שתדמיינו? בא לכם להצטרף אלי וירטואלית לתערוכה? עקבו אחרי בסטורי, שם אעלה תכנים בלייב מהתערוכה.