AROUND THE GLOBE - חנויות העיצוב השוות באתונה

AROUND THE GLOBE - חנויות העיצוב השוות באתונה

הגורל רצה ואחרי 20 שנה שלא הייתי באתונה, יצא לי השנה לבקר 4 פעמים. אתונה עיר ענקית, מלאה אנשים (מחצית מאזרחי יוון חיים באתונה ועוד מיליוני תיירים שמבקרים בה מדי שנה), תוססת ומלאת כל טוב. ז"א בעיקר מלאה בבתי אוכל (ברים, טברנות, בתי קפה) מהממים, זולים וטעימים. מסתבר שהיוונים יודעים בעיקר לעשות שמח והם נחמדים בצורה שגורמת לך מיד להרגיש בבית.

אחרי כאמור 4 ביקורים בעיר ואינספור ניסיונות למצוא מעצבים מקומיים, אני יכולה להגיד שסצנת העיצוב היא לא אחת המפוארות שיש. בכלל, יוון כך למדתי מהמקומיים, היא לא אומה יצרנית (וזאת אחת הסיבות למשבר הכלכלי הקשה שפקד אותה). המדינה מתבססת על תיירות ועל חקלאות כפרית שהולכת ומתמעטת. הרבה מהמעצבים המקומיים שמצאתי משתמשים במוטיבים מקומיים והיסטוריים (אלים יוונים, עין כחולה, מוצרי עץ זית). ובכל זאת, קיבצתי כאן כמה מחנויות העיצוב שאהבתי וששווה לבקר בהן.

כחובבי עיצוב קחו לכם את הזמן להסתובב בשכונת KOLONAKI היא השכונה היוקרתית של אתונה. יש בה הרבה מותגים בינלאומיים יוקרתיים וגם חנויות בוטיק וחנויות קונספט יווניות. החנויות האלה (משלושת הז'אנרים) לרוב מעוצבות בצורה מעוררת התפעלות (לטעמי, יותר מהסחורה שהן מוכרות). השכונה גדולה עם הרבה רחובות מסתעפים, אז קחו את הזמן ללכת לאורכה ולרוחבה.

ZOUMBOULAKIS ART SHOP

6 kriezotou st. 106711 ATHENS

חנות האומנות של גלריה באותו שם (הגלריה נמצאת בחלק אחר של השכונה)

בחנות פריטי עיצוב מגוונים ממעצבים בינלאומיים שונים. הקומה השנייה מציגה עיצוב לילדים. המוצרים הנמכרים הם של מעצבים מרחבי העולם (בעיקר אירופה)

 BENAKI MUSEUM חנות המוזיאון

   106 74  Koumpari Athens 1

בחנות המוזיאון אפשר למצוא פריטי עיצוב של מעצבים יוונים. אהבתי את הפריטים של קבוצת אלומינטה, שמדפיסה על אלומיניום ממנו הם יוצרים ציפורים ודגים צבעוניים לתליה על הקיר. ונפלתי מפסלי קרמיקה דקיקים של האומנית היווניה Theodora Chorfas

 

SOLO

Dimakritou 21, Athens 10673

חנות הסטודיו של מותג לעיצוב טקסטיל וייצור מוצרים ממנו: טפטים, כריות, ספות, חלוקי רחצה ועוד מוצרים ייחודיים כגון סל לכדורסל, כרית פיזיו מעוצבת לשבת עליה (כבר ראיתי כאלה בגרמניה וצרפת, אבל אלה הכי יפים שראיתי עד כה). דגמים יפהפיים שמעוצבים ומיוצרים ביוון ונמכרים בכל העולם.

BOX

Solonos str, Athina 106 71 31

חנות שמוכרת פריטי עיצוב מחברות אירופאיות מוכרות יותר ומוכרות פחות. בחנות שלוש קומות למרות שהיא לא מאוד גדולה.

 

MYRAN SCANDINAVIAN DESIGN

Fokilidou 3, Athina 106 73, Greece

חנות קטנה יחסית שמציגה פריטי עיצוב סקנדינביים. החנות מעוצבת בצורה מקסימה ומעודנת (כיאה לעיצוב הסקנדינבי) ומעוררת חשק.  

 

OIKOS

Irodotou 26 10675 kolonaki Athens

החנות מציגה מותגי עיצוב מהעולם. בעיקר צרפת ואנגליה.

 

אם אתם כבר בשכונה, כנסו גם ל- Sweet Alchemy by Stelios Parliaros

24 Irodotou, KOLONAKI

לא חנות עיצוב אבל חוויה על חושית. גם מי שלא אוהב שוקולד (אם יש דבר כזה בעולם) יסתחרר מהמבחר, המוצרים המקוריים והתצוגה מעוררת ההתפעלות. נסו את עלי הכותרת המסוכרים. גם יפהפיים וגם נתקבלו בבית בשמחה רבה.

 

ובשאר שכונות מרכז אתונה:

PARAPHERNALIA

Paparrigopoulou 15, 10561 Athens, Greece

חנות מהממת שניכר שכל פריט ופריט בה נבחר בקפידה. מסוג החנויות שבא לך לקחת הכל. מקום טוב לקנות בו מתנות לשוחרי עיצוב ואומנות. מחירים סבירים ויש מוצרים קטנים וכייפים שאפשר להכניס למזוודה.

 

WOODEN & TRADITIONAL ITEMS

לא בדיוק חנות עיצוב אבל חנות שמחזיקה במוצרי עבודת יד ומוצרים מסורתיים מרחבי יוון. שם מצאתי את סביבוני העץ המקסימים שהבאתי לחנות. החנות ממוקמת בקירבת שוק האוכל המרכזי של אתונה. באזור יש עוד הרבה חנויות כלי בית דחוסות שאולי גם בהן תמצאו משהו מענין.

.שימו לב, האזור הזה מועד לכייסים והוא מלא בפושטי יד. קחו זאת בחשבון והיו ערניים.

 

FORGET ME NOT

PLAKA Adrianou 100, Athina 105 58, Greece

 חנות עיצוב ומזכרות הממוקמת באזור הפלאקה. החנות מחזיקה בעיקר תוצרים של מעצבים יוונים. 

 

MOFU Vintage and Contemporary Design

Sarri 28, Athina 105 53

אי אפשר לסיים בלי קצת וינטג' לנשמה. ב-MOFU משלבים בין ישן לחדש בצורה מעוררת התפעלות. החנות היא גלריה של פריטים שנבחרו בקפידה ומשתלבים בצורה הרמונית ומדהימה. מקסים!

 

אם ביקרתם באתונה, מצאתם חנויות עיצוב שוות נוספות או שיש לכם עידכון על אלו שמפורטות כאן, נשמח לשמוע. 

  • העגלה ריקה