על עיצוב וצרכנות (בימי קורונה ותמיד)

על עיצוב וצרכנות (בימי קורונה ותמיד)

יש שאומרים שמגפת הקורונה היא דרכו של כדור הארץ להגיד לנו שהגזמנו. שצריכת השפע שלנו תתהפך עלינו מוקדם משאפשר לדמיין. כמותג עיצוב לבית, ObliBop מתקיימת בזכות לקוחות שצורכים את מה שאנחנו מוכרים. יחד עם זה האני מאמין שלנו הוא כזה שמיטיב עם  סביבה ואנחנו בטוחים שיש דרך לצורת חיים מקיימת.

השפעת העיצוב על חיינו

השהות הממושכת במרחב הביתי, מדגישה אלפי מונים את האפקט של העיצוב על חיינו. ההשפעה של עיצוב סביבת המחיה שלנו נחקרה רבות וידועה כבר שנים רבות. בימים האלו כשאנחנו רוב הזמן נמצאים סגורים בבית, סביר להניח ששמתם לב לדברים שמשמחים אתכם בסביבת הבית. עיצוב שמוסיף שמחה ומרומם יכול להיות חפץ שמזכיר לכם חויה מהעבר, פריט שיש בו הומור, תאורה שיוצרת אוירה נעימה, רהיט תוכנן בדיוק לצרכיכם.

מנגד עיצוב יכול גם ליצור תחושות לא נוחות. למשל, חדר שאין התאמה בין כמות וגודל הרהיטים שבו לגודלו בפועל, מה שמקשה על מעבר נח ביניהם. כוס שתיה שהמפתח שלה לא מאפשר לנקות אותה ידנית, תמונה שמשדרת עגמומיות ועוד.

ומה לעיצוב ולצרכנות?

אנחנו מאמינים שעיצוב טוב הוא על-זמני. אומנם אנחנו משתנים עם השנים וגם הצרכים שלנו ואפילו לפריטי העיצוב עצמם יש לעיתים אורך חיים מוגבל. אבל כצרכנים נבונים, עלינו לכוון ולבחור באביזרי עיצוב שיוכלו לשמש אותנו כמה שיותר זמן. 

תחום העיצוב מושפע רבות מטרנדים, אבל לטרנדים האלה זמן תפוגה קצר ביותר. וביום שהפריטים שקניתם, כבר לא יהיו טרנדיים, אתם תרגישו זקנים ולא מעודכנים בסביבתם ותרצו להחליף אותם בטרנד הבא. זהו מעגל הרסני שיוצר צריכה מוגברת. זה טוב לכלכלה אבל לא טוב לכדור הארץ וגם לא לכיס הפרטי שלכם.

 

אז מה עושים?

אנחנו אנשים שונים בעלי צרכים שונים וטעם שונה. יחד עם זאת אם תקפידו על כמה נקודות, מובטחים לכם שנים של הנאה בסביבה מעוצבת לטעמכם:  

  • קונים מתוך צורך אמיתי וחיבור לפריט הנרכש. לשם כך נדרשת הקשבה פנימית, הבנה מה עושה לנו טוב ומה הם הצרכים שיש לנו שהפריט יכול למלא.
  • קונים מוצרים על זמניים מבחינת סגנון העיצוב, כאלו שיראו תמיד מעודכנים.
  • צורכים פריטים איכותיים. לא המחיר הוא שקובע אלא איכות הייצור. אין זה אומר שהיקר הוא טוב והזול לא. הבחירה בחומרים בעלי עמידות גבוהה, טכנולוגיות ייצור ואחריות יצרנית, משפיעים רבות באספקט הזה.
  • מעדיפים מוצרים מחומרים טבעיים. שימוש בחומרים טבעיים טוב לכדור הארץ ובנוסף הם לרוב מתיישנים בצורה שמוסיפה להם חן.

 

אנחנו אנשים שונים ולכן פריטי עיצוב שונים, משפיעים עלינו אחרת. אבל מה שבטוח הוא שלפריטים שסביבנו, אפקט על התחושות שלנו, מצב הרוח שלנו וכן, אפילו בריאותנו הנפשית.

  • העגלה ריקה