עושים סדר בבלאגן - מעצבים את הבית

עושים סדר בבלאגן - מעצבים את הבית

קניה ועיצוב הבית הם אחד הפרויקטים היקרים שנעשה במהלך חיינו ואין עגמת נפש גדולה מבעל מקצוע שלא עמד בציפיות שלנו. רק סביב עיצוב הבית, יש שלושה בעלי מקצוע שונים, שלכל אחד נדרשים ידע וכשרון אחר. אם נבין טוב יותר את תפקידו של כל אחד, סיכוי טוב שנדע מה לחפש, למה לצפות וכך לא נתאכזב. 

בכרונולוגיה של בנית ושיפוץ הבית, מתחילים מהאדריכלות לעיצוב פנים ולבסוף הלבשת הבית. אבל בחיים כולנו נזדקק לשרותיה של הום סטייליסטית (מלבישת בתים). חלק גדול יזדקקו למעצבת פנים ורק מעטים יזדקקו לאדריכלית, לכן אני מתחילה בסדר ההפוך.

*לצורך הנוחות, השתמשתי בלשון נקבה וכמובן שיש מעצבים גברים מעולים.

מלבישת בתים, הום סטיילסטית

אם אתם שואלים אותי, החלק הכייפי ביותר בעיצוב הבית (כבעלים של חנויות עיצוב, ברור שאני משוחדת). ההום סטיילינג כולל את הדקויות, הטאצ'ים שנותנים את האוירה שתהיה בחלל. מהו צבע הקיר, האם לתלות טפט ואיזה. בחירת רהיטים, טקסטיל כולל כריות, וילונות ושטיחים, מדפים, תמונות, פריטי דקורציה – בקיצור כל מה שאנחנו אוהבים ומציעים ב-ObliBop. כשבא לרענן את מראה הבית או כשצריך לעשות שינוי פונקציונאלי בשימוש בחלל (להפוך ממ"ד לחדר עבודה, להפוך את חדר הילדים לחדר מתבגרת וכו) – רצוי להעזר בשרותיה של הום סטייליסטית. הום סטייליסטית טובה, תהיה בעלת טעם טוב (וכמובן שזה סובייקטיבי אז חשוב מאוד לבחור את זו שיש לה טעם דומה לשלכם), מכירה ומתעדכנת כל הזמן במצאי האביזרים שיש בחנויות השונות. שמה לב לפרטים הקטנים (כגון רמות גימור וחומרים) ויודעת לרקוח בראש את התמונה המלאה, זאת שסביר שאתם לא יכולים לדמיין. 

 

מעצבת פנים

אחראית לכל מה שקורה בתוך הבית. חלוקת החדרים, איפה יעמוד המטבח היכן חדרי הרחצה. אחראית לתכנון מערכות הבית השונות כגון חשמל (מאיפה תצא המנורה מהתקרה או מהקיר, באיזה גובה, איפה יהיה מתג ההדלקה וכו'), אינסטלציה (איפה יעמוד הכיור ואיפה האסלה, איזה אינטרפוץ יהיה, מה גובה הקרמיקה ועוד), מבנה המטבח ותוכניות הנגרות. איזה ריצוף. עוד פרטים שהמעצב חייב להתחשב בהם: איפה הטלוויזיה, המודם, מערכות בית חכם, איזה סוג חימום. מכאן שמעצב הפנים צריך הבנה טכנית מקיפה במערכות הבית השונות כמו גם הבנה והכרות עם החומרים השונים לצד יכולות אסטתיות גבוהות שיחברו בין הטכני לעיצובי. הוא חייב להתעדכן כל הזמן שכן חומרים וטכנולוגיות חדשות נכנסות כל הזמן.

מעצב הפנים ילווה אתכם לאורך תהליך השיפוץ. הוא צריך להיות בקשר יומיומי עם בעלי המקצוע השונים (קבלן/שיפוצניק, איש אלומיניום, נגר, רצף ועוד) הוא צריך לתת הוראות לביצוע ולעקוב אחרי היישום. 

 

אדריכלית

לרוב רלוונטי רק אם אתם הולכים לבנות בית מאפס או להרחיב בית קיים. בקניית דירה, תצטרכו אדריכלית רק במקרה של הרחבת שטח הדירה (למשל בניה על הגג, סגירת מרפסת וכדומה) שינויים בתוך תחומי הדירה, אינם מצריכים אדריכל.

אדריכלית חייבת בהסמכה רשמית ממוסד מוכר בארץ או בחו"ל. היא אחראית על התכנון המבני של הבית. זאת אומרת שעוד הרבה לפני הנראות של הבית, עליה להתייחס למבנה השטח עליו יוקם הבית, הטכנולוגיה והחומרים בהם ישתמשו (בלוקים, עץ, בניה קלה וכו'), המערכות השונות שמתחברות לתשתיות (ביוב, חשמל, גז). באחריותה הכוללת גם תוכנית הפיתוח של המגרש (מאיפה נכנסים, איזו חומה תהיה, היכן מדרכת הגישה וכו').

על האדריכלית לקבל היתרי בניה למבנה ומראש אמורה לתכנן את המבנה עפ"י התב"ע האזורית המותרת במקום בו אתם בונים.

 

  • העגלה ריקה