עיצוב קירות

עיצוב קירות

טפט עשוי בטכניקת בטיק של מעצבת הטקסטיל Beatrice Laval

הידעתם כי שטח הפנים הגדול ביותר בביתכם משתרע על פני קירותיו?

לקירות יש השפעה רבה על עיצוב החלל. וגם אינספור אפשרויות לעיצוב.

מיד נסקור את תורת ObliBop לעיצוב קירות הבית:

  • נתחיל מהפשוט ביותר – צבע הקירות.

איכשהו בארץ במשך שנים נדיר היה למצוא בית שקירותיו לא היו צבועים לבן (זוכרים את ימי השפריץ של תחילת שנות ה-80? !Oh No) אבל מה עם האפשרות לצבוע את קירות הבית בצבע שיכניס קצת אופי וחום וכמובן יגדיר חלקים בתוך הבית. זאת על ידי צביעת מקטעים שונים בצבעים שונים.

מעצבת הפנים האנגליה Abigail Ahern כבר שנים עושה שימוש בצבעים כהים לקירות הבית ואף מחזיקה בליין צבעים (כהים כמובן) משלה. בבלוג המצליח שלה היא קוראת ללקוחותיה להצטרף אליה וצבוע את בתיהם בצבעים כהים.

  • טפטים (כמו צבע לקיר רק כמה רמות מעל)

טפטים הם עוד סוג של עיטור לקיר כמו הצבע, גם הם מוסיפים ענין ואופי לקירות אבל ברמה מורכבת יותר כי בטפט יש גם דוגמאות, אינספור צבעים וטקסטורות.

מעבר לדוגמא עצמה של הטפט, יש גם אינספור אפשרויות לפריסת הטפט על הקיר: סטריפ אחד או מקטע מצומצם בתוך קיר חלק גדול, התקנה מהרצפה ועד חצי הגובה, התקנה רק על עמוד מסוים ועוד אינספור אפשרויות.

בשנים האחרונות השימוש בטפטים המקובל מאוד בצפון אמריקה, תפס מקום חזק גם בעיצוב הישראלי ואפשר למצוא מגון רחב של טפטים באינספור עיצובים ורמות מחיר.

התקנת טפט מצריכה לרוב איש מקצוע על מנת להתקין את הטפט בצורה ישרה, ללא בועות אויר וללא בזבוז מיותר של חומר. אחד מיתרונותיהם של את הטפטים של מעצבת הטקסטיל הצרפתייה BEATRICE LAVAL, הנמכרים אצלנו ב-ObliBop, הוא ההתקנה הפשוטה שאינה מצריכה איש מקצוע. במקום טפט המגיע בגליל של 10 מטר, הטפטים של LAVAL מגיעים ביריעות של 50/70 ס"מ, לכן קל מאוד למקם אותם על הקיר והעיצוב שלהם נועד ליצור מרקם לא אחיד כך שאין צורך בדיוק רב מדי וגלישה של יריעה אחת על גבי השנייה היא יפה ומומלצת.

  • תמונות

תמונות הן אביזר לקישוט קירות שהיה נפוץ מאז ומתמיד וסביר שאם היינו שואלים אתכם אילו קישוטי קיר אתם מכירים, תמונות היו הדבר הראשון.

בבחירת התמונות לבית, אפשר להכניס המון אופי וסגנון. אפשר לבחור בנושא מסוים שאהוב עליכם (טבע או הומור אבסטרקט או גרפי, פורטרט ועוד ועוד).

נקודה חשובה שלצערנו אין להקל בה: מעבר לנושא התמונה (הנזכר לעיל), חשובה מאוד איכות התמונה. אפשר להשתמש בפוסטרים שהם האופציה הזולה יותר לרוב, אבל חשוב מאוד למסגר בצורה שתקפיץ ותקנה לתמונה מראה מקצועי. עיצוב בעזרת פוסטרים עלול ליצור מראה זול ואת זה אנחנו לא רוצים (אלא אם מדובר על מועדון נוער שכונתי (: )

ההמלצה שלנו במידה שהתקציב מאפשר, לבחור באומנות מקורית. אומנות כזו נמכרת לרוב כ-ONE PIECE או בסדרות מוגבלות ולכן יקרה יותר. אבל מעבר למראה המתקבל גם מכניסה ערך הביתה (אומנות) ומבטיחה שיהיה לכם פריט ייחודי שלא תראו בבתים של אחרים. לא באנו ללמד עסקים, אבל כשזה מגיע לאומנות, מי יודע אולי התמונה שאתם קונים היום, תהיה שווה מיליונים בעוד כמה שנים (: כמובן שזה נאמר בקריצה. בחרו את התמונות לפי טעמכם ולא כהשקעה לטווח ארוך).

צילום ממוסגר של הצלם דיויד הול. הצילומים נמכרים בסדרות קטנות וחתומות. אין סיכוי שתפגשו את אותה תמונה אצל השכנה

 

  • Wall décor  

גם תמונות הן Wall Décor (מתנצלים שלא מצאנו מילה מתאימה בעברית) אבל הכוונה שלנו היא לקישוטים שהם לא תמונות. לרוב אלו יהיו אלמנטים תלת ממדיים (להבדיל מתמונה שהיא לרוב דו ממדית).

כאן יכנסו עבודות המקרמה שזכו לעדנה מחודשת בשנים האחרונות, פסלים תלויים האמת שהאפשרויות כאן הן בלתי נגמרות ואין חוקים.

כמי שחורשים את העולם בליקוט פריטים יפים, אנחנו יודעים שלא קל למצוא WALL DECOR איכותי במחירים זולים. לרוב מדובר על יצירות אומנות שהושקעה בהן עבודה רבה הן בפיתוח והן בייצור.
 

  • מדפים

אם היינו מדברים לפני עשר שנים, סביר שלא היינו מונים מדפים כפריט עיצוב לקירות. המדפים נחשבו כפריט פונקציונאלי לרוב להנחת ספרים ואולי קצת פיצ'יפקעס של בעלי הבית.

היום השימוש במדפים הוא דקורטיבי לחלוטין. אפשר לייצר קומפוזיציות מקסימות בעזרת מדפים שיאפשרו המון מקום איחסון אבל גם המון אופי.

  • מראות

שוב, פריט פונקציונאלי שקיבל תפנית כפריט דקורטיבי. אפשר לתלות בקומפוזיציות מעניינות, מספר מראות במידות שונות או לתלות מראה אחת בעלת צורה או מסגרת ייחודית.

בקטלוג של חברת M-NUANCE המייצרת מראות במראה אמורפי בעבודת יד, לא תמצאו ראי מעל כיור או ראי מעל שידת איפור. כל התמונות מכילות מראות כפריט קישוטי לקירות הבית.

  • שעוני קיר  הם פריט אהוב עלינו. אולי אלה השורשים הייקים שלא מרשים לנו לאחר לשום מקום אולי משהו ברצון שלנו למצות את החיים (והשעון שמקתק לנו מאחור) אבל אנחנו אוהבים.

בעידן הסלולרי, כבר כמעט ולא נחוצים שעוני קיר ובכל זאת כמעט ולא תראו בית שאין בו לפחות שעון קיר אחד. לרוב זה יהיה קרוב לכניסה לבית או באזור המטבח. ככל שאפשר לראות את השעון מיותר זויות בבית כך טוב יותר.

השעון אולי איבד מהצורך הפרקטי אבל היום הוא פריט עיצובי לכל דבר

  • העגלה ריקה