עיצוב לבית

עיצוב לבית

עיצוב: גלית הירשפלד   צילום: שירן כרמל

מלאכת העיצוב היא מלאכה שכוללת בתוכה גם פרקטיקה וגם אומנות. הבית שלנו מורכב אולי מארבע קירות אבל נועד לשרת אותנו גם בממד הפיזי כמקום:  לשים בו את הראש וגם בממד הנפשי: מקום לקרוא לו בית המבצר שלנו. לעיתים נראה ששני הממדים האלה יוצרים התנגשות. הרי אם היינו חושבים רק על הממד הפיזי, כל מה שהיה מעניין אותנו הוא מידת הפרקטיות של פירטי עיצוב. עד כמה הם נוחים לנו לשימוש, עד כמה הם חזקים וישמשו אותנו .שנים רבות, עד כמה הם בטוחים ועוד.

אבל נראה שבשנות האלפיים פלוס כבר ממש לא ניתן להתעלם מהממד הנפשי שלתוכו נוצקים התחושות האישיות שלנו, הרצונות והמהווים.

אז כשאנחנו בוחרים פריטי עיצוב לבית חשוב שמעבר לכל הצרכים הפיזיים שהם באים למלא ושאנחנו לא מקלים בהם ראש. להיפך, אנחנו מצפים מהפריטים האלה שקודם כל ימלאו את ייעודם הפיזי אבל יחד עם זאת חייבים לתת מקום לביטוי הנפשי המגיע עם העדפות אישיות של בעל הבית.

לכן, חשוב שתבחרו חומרים שאתם אוהבים ועושים לכם טוב. למשל אנחנו מאוד אוהבים כלי אוכל מזכוכית. רוב כלי האוכל שתמצאו בשוק עשויים קרמיקה או פורצלן אבל אנחנו אוהבים את המגע והתחושה שאנחנו מקבלים מזכוכית – אינדיבידואלי לחלוטין, לא?!

חשוב לשים לב לצבעים שאתם אוהבים ולאפקט שהם יוצרים אצלכם. יש אנשים שכשהם מגיעים הביתה הם מחפשים שקט וזה מתבטא אצלם בצבעים בהירים ויש כאלה שרוצים תחושה שלשמחה וחיות ואת אלה הם משיגים בצבעוניות עזה. אין נכון ולא נכון, מדובר על תחושה אישית.

לכן חשוב מאוד שלפני שאתם רוכשים פריט עיצוב כזה או אחר, תיקחו דקה ותחשבו על התחושה שהוא מעורר בכם. חשבו על המקום בבית בו אתם מתכוונים להניח אותו ועל הפריטיםהאחרים שנמצאים באותה סביבה. איזה מראה מתקבל? מבולגן או הרמוני? עליז או שקט?

הפריחה הרבה לה זוכה תחום ההום סטיילינג בשנים האחרונות היא פועל יוצא מההבנה של הציבור עד כמה לעיצוב בכלל ולריהוט והום סטיילינג בפרט, יש השפעה כל-כך גדולה על החיים שלנו. לא תמיד קל לנו, לצרכי העיצוב לייצר את התחושה שאנחנו מבקשים לקבל וזו בדיוק עבודתו של מעצב טוב.



פוסטים נוספים

טביעות אצבעות בפריז

מי מכיר את התכשיט על הקיר

מתנות קטנות-גדולות

 

  • העגלה ריקה