מה זה השטויות האלה?: צבע השנה של PANTONE

מה זה השטויות האלה?: צבע השנה של PANTONE
בימים האחרונים, נראה שלאן שלא מפנים את המבט, תופסות אותנו ידיעות נרגשות בנוגע
 לצבע השנה הנבחר של חברת פנטון.
באופן אישי, קשה לי  להצטרף לחגיגה.
א. אני באמת באמת אוהבים צבעים. את כל הצבעים. אז איך אפשר לבחור צבע אחד?
ב. קשה לי לקבל הכתבות מלמעלה. בכל תחום. ובמקרה הזה לא ברור לי למה שתשב ועדה
של מכובדים, יודעי דבר ותחליט בשביל כולנו על צבע אחד מתוך פלטה ענקית של אפשרויות?
ובמילים אחרות, כולנו שווים ללא הבדלי דת, גזע או גוון.
פאנטון היא חברה אמריקאית שהוקמה בשנות ה-60 והתמחתה בייצור צבעים לדפוס. בחברה
זיהו קושי של מעצבים, משרדי פרסום ודפסים להעביר אחד לשני את הגוון המדויק הרצוי להם והפתרון שמצאו והיום נראה לנו כל-כך טריוויאלי היה, ייצור מניפת צבעים שכוללת גם שמות וגם מספרים. המשמעות היא שנוצרה שפה שמאחדת ומגדירה צבעים בכל מקום בעולם. מעצב מצד אחד של העולם יכול להעביר ליצרן שלו בקצה השני, את מספר הצבע הרצוי ולקבל בדיוק
מה שביקש.
 פאנטון , לא הייתה וגם היום איננה "שפת הצבעים" הראשונה או היחידה הנהוגה בעולם  אבל היא בהחלט המוכרת ביותר. זאת בזכות האסטרטגיה השיווקית שהחברה מובילה כבר עשרות שנים. אסטרטגיה שהפכה אותה מחברת דפוס למוסד שמוביל תרבות שלמה שסובבת סביב צבעים.
החל משנת 2000 ובכל דצמבר, מכריזה החברת על  "צבע השנה של פאנטון" - צבע שנבחר להוביל את השנה הבאה. 
רגע לפני שאנחנו רצים לצבוע את הקיר בצבע השנה או להחליף את ריפוד הסלון, ההצעה שלנו היא לקחת את זה בפרופורציה. צבע השנה הוא בסך הכל אלמנט שיווקי (גאוני, יש לציין) של מוסד גדול ומוכר שדואג להישאר עמוק בתודעה שלנו. אין לו באמת השפעה גדולה כל-כך על
חיי המעצב או הצרכן. אלא אם זה מחפש להשתלב בזרם ולקחת חלק בטרנד הנוכחי.
ההמלצה שלנו, לפיה אנחנו פועלים ובוחרים את הפריטים הנמכרים ב-ObliBop היא להיות נאמנים רק לטעם האישי של כל אחד ואחד מאתנו. וכשזה מגיע לעיצוב הבית, תמיד נעדיף עיצוב קלאסי שיאריך ימים ולא צבע כזה או אחר שיסיים את תפקידו בחיינו בדצמבר הבא עם ההכרזה על צבע פאנטון של השנה החדשה.
  • העגלה ריקה